25.05.2016

PURO Inspirations: Moda pełna światła

W PURO docieniamy jakość i wyrafinowaną prostotę. A także kochamy rośliny, a zwłaszcza sukulenty! Dlatego urzekła nas najnowsza kolekcja polskiej marki LOUS. Wyzwanie, jakie podjęła Sylwia Antoszkiewicz, dyrektor kreatywna marki, odpłaciło pięknym efektem. Kolekcja LIGHTS zdecydowanie rozświetla polską modę. I kobiece sylwetki.


Antoszkiewicz, szukając przepisu na współczesną, niejednoznaczną kobiecość, inspirowała się osobą Tildy Swinton, brytyjskiej aktorki, muzy awangardowych artystów, nazywanej ikoną dwuznaczności.

„Tilda Swinton w swojej przemowie „The Question Of Lights” wygłoszonej w Galerii Rothko w Teksasie porusza tematy związane z życiem, sztuką, kinem, ale też wychowaniem dzieci i rolą kobiety we współczesnym społeczeństwie. Wybitna aktorka, wielokrotnie doceniana za oryginalny styl, opowiada o poznawaniu natury świata i światła za pomocą siedzenia w ciemności. O ryzyku, jakie trzeba ponieść wychodząc ze strefy komfortu. Ja to ryzyko poniosłam. Czuję, że dojrzałam do tego, żeby zaufać swoim decyzjom. Dlatego w tym sezonie, wychodząc od niezmiennej prostoty LOUS, otworzyłam się na kontrastowe printy i odważne konstrukcyjnie krawiectwo, które pozwala nosić ubrania z kolekcji LIGHTS na wiele sposobów”.

 

 

Kolekcja LIGHTS to próba odpowiedzi na pytanie, czego do życia we współczesnej, wielkomiejskiej dżungli, potrzebuje kobieta. Dlatego LIGHTS to opowieść wielowątkowa, w której występują sukienki, płaszcze, topy, spodenki, a nawet, pierwszy raz w historii marki, luźny w kroju garnitur z granatowego jedwabiu z bawełną.

„LOUS wyrasta z prostoty i z filozofii miejskiego Zen, czyli poczucia, że wszystko, co nas otacza, wpływa na komfort naszego życia. Kiedy projektowałam LIGHTS, dużo czasu spędzałam w domu, w otoczeniu pokaźnej kolekcji sukulentów zwożonych do miasta z dalszych i bliższych podróży. Zrozumiałam wtedy, jak ważny jest ten mój domowy las, hodowany w samym środku Muranowa i liście, których zieleń działa na mnie kojąco. Tak powstał pomysł na nadruk z sukulentów wykonany wspólnie z młodym poznańskim artystą Radkiem Janowskim, a także koncepcja sesji zdjęciowej w ogrodzie botanicznym w Powsinie”.

 

 

 

Twarzą kolekcji LIGHTS jest Milena Gawryluk, która ma na koncie sesje dla ELLE czy K MAG. „Na sesji panował spokój i cisza, ale też pewnego rodzaju kontemplacja. Całą ekipą cieszyliśmy się, że mogliśmy na chwilę porzucić zwariowane tempo stolicy i zanurzyć się w podmiejskiej zieleni” – tłumaczy Magdalena Łuniewska, autorka zdjęć do kampanii.

„Światło to główny bohater kolekcji i sesji zdjęciowej. Bez światła nie moglibyśmy żyć. Nie zachodziłaby fotosynteza. Bez światła nie rosłaby moja kolekcja sukulentów. Światło, szczególnie to wewnętrzne, jest motywacją i inspiracją. Jak podkreślała w swoim expose Tilda Swinton, człowiek jest z natury sprawiedliwy, dobry i wypełniony światłem. Chciałabym, aby i taka była moja nowa kolekcja LIGHTS”

– tłumaczy Sylwia Antoszkiewicz.

Kolekcja powstała z najwyższej jakości tkanin: wełny, jedwabiu, bawełny. Oprócz charakterystycznych dla marki kolorów: czerni, szarości, granatu, zobaczymy także odświeżający odcień łososiowy. Nas urzekły szalone, łososiowe szorty! I oczywiście roślinne printy Radka Janowskiego.

Zajrzyjcie koniecznie na stronę marki jeśli szukacie światła i powiewu świeżości. Bo światło jest centralną osią każdego dnia, jak mawia Tilda Swinton.

lous.pl

 

 

 

x

Subscribe to our mailing list

*indicates required