02.01.2015

PURO INSPIRATIONS: Faceci z... odwagą!

Kim jest współczesny mężczyzna? Jak wygląda, skąd czerpie wzorce, o co powinien walczyć? Mamy dla Was garść inspiracji, jak czuć się dobrze we własnej skórze i… modnych ciuchach. A przy okazji zaglądamy za kulisy pierwszej sesji mody zrealizowanej we wnętrzach poznańskiego PURO!

 

Przeczytajcie rozmowę z Natalią Sochacką, twórczynią bloga Menwithballs.pl oraz inicjatorką tej wyjątkowej sesji i delektujcie się pięknymi zdjęciami.

 


 

Pękamy z dumy, że wnętrza PURO zainspirowały Was do sesji modowej. Jaka była myśl przewodnia? Co było estetycznym kluczem projektu - detale czy klimat całego wnętrza?

 

To ja bardzo dziękuję za szybką reakcję, udostępnienie przestrzeni i miłą gościnę. Idea sesji w PURO była moja, ale zrealizowaliśmy ją razem z przyjaciółmi - scenografem Piotrem Chlewickim i parą z Hong Kongu - fotografem Kalun Ryou i Suzan Cheng, która zadbała o wygląd modeli. Poznaliśmy się w zupełnie niebiznesowej sytuacji, a sesja była wspólnym dziełem i zabawą. Najpierw okazało się, że mamy taki sam gust i spojrzenie na modę, a potem, że produkcja była udanym działaniem. Jako stylistka, po zrobieniu zdjęć wnętrz hotelu, skompletowałam sety ubrań od kilku projektantów i marek, których doceniam, a oni chętnie mi je udostępnili. I finalnie byli bardzo zadowoleni z efektów. Tak jak PURO, mam nadzieję :) (jesteśmy!!! :) )

Czynnikiem decydującym o miejscu wykonania zdjęcia były połączenia detali i mebli, które rysowały się w kadrach.  Czystość estetyczna, geometria i spójność w kontekście nowych trendów w sztukach wizualnych. PURO tworzy nową jakość doświadczenia klienta. Udowadnia, że obecnie design wpisuje się w mądrą strategię pozycjonowania sieci na rynku. Samą markę zauważyłam jeszcze mieszkając we Wrocławiu, w tamtej lokalizacji.

 


Twój blog, traktujący o modzie męskiej, to prawdziwa perełka. Nie tylko inspirujesz, ale dajesz też to, czego mężczyźni potrzebują najbardziej - konkret. Porady zakupowe, selekcja według stylu, a nawet sklep. Skąd takie fachowe rozpoznanie potrzeb płci przeciwnej?

 

To bardzo miłe, dziękuję. Długo planowałam to przedsięwzięcie. Jestem samoukiem, nie czułam potrzeby kształcenia się na kierunkach artystycznych. Wyszukiwałam najlepsze źródła wiedzy w internecie, czytałam książki z wielu dziedzin. Chętnych do kopiowania pomysłu ostrzegam: spędziłam na research’u ponad 2 lata! To nie jest łatwy obszar, gdyż muszę naprawdę wniknąć w męską psychikę. Moda od zawsze była moją pasją, teraz połączyłam ją z marketingiem. Ale bez narzucania czytelnikom własnego gustu. Dzięki temu odróżniam się od bloggerów męskich - mam dystans do siebie i potrafię wskazać wiele stylów. Każdy może wybrać coś dla siebie - w zależności od profesji, otoczenia, sytuacji czy osobowości. Moja „duchowość" nie pasuje do narcystycznych ruchów, selfies i przechwalania się - nie kojarzy mi się to z dobrymi emocjami.

Podaję konkretny kontent, bo przecież nie będę się wymądrzać o modzie i jej historii czy analizować środowisko modowe i oceniać celebrytów. Bo kogo to interesuje? Pierwszy slogan mojego przedsięwzięcia brzmiał „nie owijam w kaszmir”. Teraz został zmieniony na „stylowe ubranie daje gigantyczną siłę” bo to łączy się z nazwą. Blog przekształcił się w portal, gdyż dostosowując się do potrzeb odbiorców, zmieniłam model biznesowy. Menwithballs.pl ma być jedynym w Polsce miejscem, gdzie facet może kupić wyselekcjonowane niezależnym okiem stylistki ubrania i dodatki. I to nie tylko z polskich sklepów i od polskich projektantów, ale także z metką uznanych na świecie kreatorów. A ich rzeczy bywają często tańsze niż nasze. Niezależnie od poziomu cenowego, wszystkie ubrania, także z zakładki vintage ma łączyć jedno - estetyka. Użytkownik będzie mógł przejść z bloga do miejsca zakupu w internecie. Pozycji nie będzie dużo, gdyż robię sporą selekcję i wybieram oferty najbardziej korzystne cenowo. Zakładam bazowanie na obniżkach, wyprzedażach, programach lojalnościowych i wszelkich niedostępnych zabieganemu użytkownikowi informacjach rynkowych.

 

 

Jak się pisze o modzie męskiej z kobiecej perspektywy? Na co zwracasz uwagę?

 

Uważam, że to ważne, aby kobieta dawała inspiracje i wskazówki dotyczącego dobrego stylu. Często moje wskazówki opierają się na bardzo subtelnych niuansach; bezpośrednio nie krytykuję, nie przedstawiam chwilowych mód. Bardzo dokładnie wybieram zdjęcia, dbam o to, aby nie były przypadkowe.

W Polsce mężczyźni mają spore wymagania co do wyglądu kobiet, natomiast trudno ich namówić do dbania o siebie. To jest mało otwarte podejście. Ja nie chcę absolutnie nikogo krytykować, nie mam potrzeby silnego wpływu na gust, manipulowania odbiorcą. Traktuję swoją twórczość na blogu jako fachową pomoc i pokazywanie czytelnikom ciekawych rzeczy, obudzenie żywej wyobraźni, poszerzanie horyzontów.

 

 

Jak ubierają się polscy mężczyźni? Czy raczej: skąd powinni czerpać odwagę? ;)

 

Dokładnie - czerpać odwagę. Bo o tym mówi nazwa menwithballs. Nie chodzi oczywiście o siłę, władzę czy działanie „typowo męskie”. Chodzi o otwartość i życie w zgodzie z sobą. A nie o wybielanie się i dostosowywanie do innych, chowanie się pod kapturem wyrzutów sumienia. To nieco romantyczne podejście do życia, ale może właśnie tego nam w tych czasach brakuje... Właśnie! Taka wrażliwość i wyczucie jest dla mnie męskie - walka o to, co na tym świecie zanika.

Zewnętrzną odwagę Polacy powinni czerpać z krajów, które mają gust we krwi, ale nosić się tak, jakby nie wkładali w to większego wysiłku. Czyli facet - ale mówię też o kobietach - najlepiej, by wyglądał tak, jakby nie zmuszał się do tego, aby być cool, trendy czy perfect. Odrobina nonszalancji i swoboda w sposobie ubierania się to naturalne zachowanie, tak samo jak nostalgiczny element garderoby. Vintage, obecny w modzie od lat, symbolizuje nieodzowny element ludzkiej natury - tęsknotę.

 

 

Odwagę warto czerpać z dobrego wyglądu i pewności siebie na co dzień. Nie wierzę w to, że nie zwracamy uwagi na wygląd innych ludzi, tak samo, jak nie wierzę, jeśli ktoś mówi, że reklamy nie mają na niego wpływu. Żyjemy w czasach “kilku sekund”, błyskawicznie się “skanujemy”. Jeśli potrafisz dostosować ubranie do sytuacji, działanie będzie bardziej efektywne, i co ważne w męskim świecie - skuteczne. Wiarygodność projektanta spada, jeśli nie zwraca uwagi na własną estetykę. Decyzyjny menedżer powinien komunikować stabilność i uniwersalne podejście, prawnik -  dbałość o szczegóły. Nie wspominam o politykach… Powinniśmy dbać o wizualną promocję własnej osoby - nie ma w tym nic niestosownego.

 

 

Jaki, z Twojej perspektywy stylistki i modowej konsultantki, jest klucz do dobrego wyglądu?

 

Bazujmy na klasyce i minimalizmie. Powinna nami kierować pewna świadomość i mądra decyzja, tak jak w życiu. W męskim podejściu do ubierania - w przeciwieństwie do kobiecych impulsów i angażowania emocji - cenię stałość i lojalność wobec dobrych marek, kierowanie się jakością i funkcjonalnością.

Wybierajmy trwałość, wyjątkowe kroje, naturalne materiały, wymyślne dodatki. Kupujmy mniej rzeczy, ale lepszej jakości. Dbajmy o to, aby ubrania były schludne, wyprasowane. Gust jest raczej cechą wrodzoną, ale można nad nim pracować!

Jeśli nie czujesz się pewnie w obszarze mody, zerknij na siebie z dystansem i skorzystaj z pomocy stylisty. Możesz kupić wiele drogich ubrań popularnych marek, ale nic z tego nie wyniknie, jeśli niekorzystnie je zestawisz. Modowy doradca ubierze Cię znacznie lepiej mieszcząc się w tym samym budżecie, gdyż robi na co dzień porządny research. A styl ma we krwi!

 

 

 

Menwithballs editorial

 

Photographer || Kalun Leung A MAN & A PLOT

Stylist || Natalia SochackaMenwithballs.pl

Creative producer || Piotr Chlewicki

Hair & Make-up || Suzann Cheng

Models || Dominik Kołowiecki | Panda Models || Przemek Gębarski | Hunter Models

Place || PURO Hotel Poznań & NIFTY No. 20 Restaurant

 

Więcej: Menwithballs.pl

 

x

Subscribe to our mailing list

*indicates required